Přejdi na obsah Přejdi na navigaci

Tenzona.cz  >  Informujeme  >  Nařízení SOLAS a možnosti řešení

Nařízení SOLAS a možnosti řešení

Byli jste informováni o novém nařízení SOLAS (Safety Of Life At Sea)?

Jedná se o nové rozšíření povinných kroků, které jsou platné pro každého zasilatele v námořní přepravě. To pro Vás znamená nutnost zboží před odesláním zvážit a následně ověřenou hmotnost kontejneru (VGM) předat rejdaři ještě před naloděním zboží na palubu v jím stanoveném termínu. Samotné nařízení má za cíl zvýšit bezpečnost v námořní přepravě a předejít tak komplikacím a nehodám, které jsou způsobeny právě špatně nahlášenou hmotností kontejnerů a jejich následným uskladněním.

Důležité body týkající se nařízení SOLAS:

  • Vchází v platnost 1. 7. 2016
  • Je vyžadováno certifikované vybavení pro vážení a písemný výstup z vážení – pokud nebude kontejner zvážen odpovídajícím způsobem, nebude naloděn
  • Odpovědným subjektem je odesílatel, respektive firma, která kontejner nakládá
  • Údaje na VDD (vývozní doprovodný doklad) nejsou postačujícími údaji, je potřeba poskytnout VGM
  • Stejné podmínky platí i pro LCL zásilky

Do systému se budou zanášet následující záležitosti:

  • Číslo kontejneru
  • Hodnota VGM
  • Jméno odesílatele

Možnosti, které jsou v rámci mezinárodní dohody uznávány:

  • Metoda 1 – zvážení celého zaplombovaného kontejneru na certifikované váze
  • Metoda 2 – vážení jednotlivého obsahu kontejneru a následné přičtení táry kontejneru. (Tato varianta je však logisticky i časově náročná)

Jak Vám můžeme pomoci se současnou situací?

Řešení situace na základě Metody 1:

  • Váha TREFA – železobetonová prefabrikovaná mostní váha, která slouží pro vážení kamionů, které jsou určeny k nalodění. Umožňuje vážení až do hmotnosti 60 000 kg a rozměry váhy jsou obvykle 18x3 m.
  • Váha TOSTA – ocelová nadúrovňová mostní váha, která je zajímavá především svojí jednoduchou montáží a vynikající mobilitou. Opět je zde možnost vážení až do 60 000 kg.
  • Váha TENA – železobetonová nadúrovňová mostní váha, která je kompromisem mezi zapuštěnou a nadúrodou váhou, přičemž její hlavní předností je snadná udržovatelnost

Všechna tato řešení můžete nalézt na zde.

Řešení situace na základě Metody 2:

  • Plošinová váha – vážení menších zásilek a jednotlivých balících kusů, včetně materiálu na obaly a ochranu převážené zásilky. Tato váha má samozřejmě nižší hranici maximální váživosti (cca 300kg – 6000 kg).
  • Můstkové váhy – stejně tak jako u plošinových vah je zde problémem nutnost vážit jednotlivé části zásilky samostatně a váživost je pouze na velmi malé hmotnosti (cca do 300 kg).

Informace k vahám pro metodu 2 najdte zde.

 

Dne 1.7.2016 zpracoval Ing. Vít Lövy

Jak Vám můžeme pomoci se současnou situací?

Řešení situace na základě Metody 1:

vahatrefa.jpg

vahatosta.jpg

vahatena.jpg

· Váha TREFA – železobetonová prefabrikovaná silniční váha, která slouží pro vážení kamionů, které jsou určeny k nalodění. Umožňuje vážení až do hmotnosti 60 000kg a rozměry váhy jsou 18x3m.

· Váha TOSTA – ocelová nadúrovňová silniční váha, která je zajímavá především svojí jednoduchou montáží a vynikající mobilitou. Opět je zde možnost vážení až do 60 000kg.

· Váha TENA – železobetonová nadúrovňová silniční váha, která je kompromisem mezi zapuštěnou a nadúrodou váhou, přičemž její hlavní předností je snadná udržitelnost

Všechna tato řešení můžete nalézt na následujícím odkazu:

http://www.tenzona.cz/silnicni-vahy/

plosinovka.jpg

85245_ohausdefender2000estandardseriesbenchscale.jpg

Řešení situace na základě Metody 2:

· Plošinová váha – vážení menších zásilek a jednotlivých balících kusů, včetně materiálu na obaly a ochranu převážené zásilky. Tato váha má samozřejmě nižší hranici maximální váživosti (cca 300kg – 6000kg).

· Můstkové váhy – stejně tak jako u plošinových vah je zde problémem nutnost vážit jednotlivé části zásilky samostatně

a váživost je pouze na velmi malé hmotnosti (cca do 300kg).

Informace k vahám pro metodu 2: http://www.tenzona.cz/ostatni-vahy/

Zpět na výpis rubriky