Jedná se o kombinaci silniční a kolejové váhy, která je požadována v podmínkách vyžadujících speciální prostorové řešení (např. společné plnící místo pro nákladní automobily i vagóny). Vážení silničních a kolejových vozidel probíhá na společné mostní konstrukci.
Technické řešení
Mechanická konstrukce
Pro konstrukci kombinovaných vah se používá modulární železobetonová konstrukce. Jedná se o precizní výrobek vibrovaný ve speciální přesné formě. Mosty jsou vyráběny ve skladebných délkách pro standardní konstrukční délky. Formu je možno upravit pro zakázková provedení mostových vah. Do mostů jsou zabudovány kolejnice., tak aby po mostech mohly pojíždět silniční i kolejová vozidla. Spodní část stavby může být řešena jako monolitická betonová konstrukce, nebo lze použít přesnou prefabrikovanou spodní stavbu.
Snímače a elektronika
V případě kombinovaných vah jsou využívány snímače firmy Mettler Toledo, které jsou po technické stránce o krok napřed oproti konkurenčním snímačům používaných na českém trhu a to zejména díky preciznímu provedení a procesoru zabudovanému přímo ve snímači, který se průběžně přizpůsobuje obvyklým změnám, jakými jsou například teplota, nelinearita, hystereze, kolísání napětí či průhyb snímače a které ovlivňují všechny snímače založené na technologii měření mechanického napětí.
Případová studie
Návrh řešení pro vážení nákladních automobilů a vagonů na jednom plnícím místě. U váhy je zajištěn samoobslužný provoz pomocí samoobslužného terminálu, který je ovládán pomocí identifikačních karet. Celý vážící proces je sledován kamerovým systémem a řidič je navigován při pojezdu na váze pomocí optických závor a semaforů. Veškerý proces a jeho výstup je monitorován pomocí softwaru, který je synchronizován s firemním softwarem daného podniku.